Digitaal marketingplan in 100 dagen – Bert Van Wassenhove

digitaal marketingplan

De dag van vandaag kunnen we er niet meer om heen: digitaal wordt steeds belangrijker en online aanwezigheid voor je bedrijf is ondertussen zelfs absoluut noodzakelijk. Maar beginnen aan een digitale strategie kan overweldigend zijn als je from scratch moet beginnen. “Moet ik nog wel een website hebben? Zo ja, hoe gaan mensen mijn website dan vinden? Moet ik op Facebook zitten? En Twitter? Wat moet ik daar dan weer op posten? En hoe moet ik beginnen aan een digitale nieuwsbrief? Gaat dit alles ook echt een verschil maken? Brengt dat ook iets op??”

Dit lijkt op het eerste zicht een hele boterham, en dat is het eigenlijk ook best wel. Belangrijk om te beseffen is dat een online marketingplan iets is waar je stap voor stap aan moet werken. Je begint niet aan alles tegelijk, wel met de basis waarop je dan verder bouwt. Ook bepaal je zelf op welke aspecten je meer wil inzetten en dus meer geld en tijd in wil investeren. Om jullie op weg te helpen geef ik jullie graag wat uitleg over een boek dat hier in mijn ogen de perfecte handleiding voor is.




Gestructureerd stappenplan

Tijdens mijn opleiding kreeg ik les van allerlei professionals, onder andere van Bert Van Wassenhove (@Ibert). Zijn boek “Een digitaal marketingplan in 100 dagen” is de perfecte leidraad voor iedereen die zijn kennis over online marketing wil bijschaven. Hij maakte een stappenplan waarmee je in 100 dagen je online strategie kan opzetten.

Het traject is opgesplitst in veertien weken, waarbij in elke week één aspect besproken wordt. Natuurlijk kan je zelf bepalen of je er liever wat meer of minder tijd aan besteedt, maar het geeft je alleszins wel een duidelijke structuur. Ook is het belangrijk om te weten dat je online strategie constant bijgestuurd moet worden en dus nooit echt “af” zal zijn. Hieronder zie je in het klein de schematische weergave van het stappenplan dat in het boek gehanteerd wordt. De pdf in goede kwaliteit kan je hier gratis downloaden.

digitaal marketingplan 100 dagen

Ik vind het boek echt een enorme aanrader. Het geeft je een brede kennis mee die je als online marketeer (of bedrijfsleider e.d.) nodig hebt op vlak van online communicatie en is makkelijk uitgelegd met concrete voorbeelden zodat zelfs iemand die er niet zo veel van kent gemakkelijk kan volgen. Bovendien vond ik het zelf het meest praktische boek dat ik tijdens mijn opleiding heb gelezen. Je kan er onmiddellijk mee aan de slag!

 

Nieuwe editie 2014

Sinds september is er een geüpdate versie van het boek uit. De laatste nieuwe trends over onder andere SEO en mobile worden er in besproken en er is zelfs een heel nieuw hoofdstuk over “Growth Hacking” aan toegevoegd. Ik las nog de vorige editie en ben dus zelf ook benieuwd naar de nieuwe inzichten die er in staan. Hieronder kan je het filmpje bekijken over de herziene uitgave van het boek. Ziet er interessant uit, toch?

 

Ben je geïnteresseerd in het boek? Hier kan je het kopen! Surf zeker ook eens naar www.digitaalmarketingplan.be waar er regelmatig handige links gedeeld worden.

Heb jij het boek al gelezen? Laat zeker weten wat jij er van vond!

 

Geef een reactie

